billboard česko

Billboardy v Česku a naše vnitřní filtrace reklam

Poslední dobou se roztrhl pytel s billboardy a lze je vidět naprosto všude, ne pouze kolem cest, jak je tomu obvyklé, ale teď nově i ve všech médiích. Nemá to náhodou nějakou spojitost s datem prvního září?

Ano, toto datum je přesně to, co bude měnit některé věci. Nějakým způsobem to není jenom den, kdy se děti opět rozběhnou do školních lavic, ale zároveň dává povinnost, některým vlastníkům billboardů (či pozemků na kterých stojí), odstranit tyto reklamní plochy.

Kde vlastně billboardy potkávám?

Když jsem se o této skutečnosti dozvěděl, prvně jsem začal uvažovat, kde vlastně potkávám tyto mnohými nazývané „nebezpečné“ poutače. Po chvilce vybavování si cest, kterými často procházím nebo projíždím, jsem zjistil něco trochu jiného. Skoro si nedokáži představit ani jeden z těchto bannerů. Cestou domů jsem se však více zaměřil na všechny tyto billboardy a zjistil jsem, že jich potkávám mnoho, ale rozhodně si většiny nevšímám, možná protože mi většina z nich absolutně nic zajímavého nenabízí. I když by mě určitě odborníci na reklamu vyvedli z omylu a vysvětlili mi, že pokud na mě reklama nepůsobí přímo, tak aspoň podprahově.

Přehlížíme reklamu?

Toto mě však nutilo uvažovat, do jaké míry se vůbec ještě zabýváme jakoukoli reklamou, která je nám stále na očích, ale už ji nějakým záhadným způsobem automaticky filtrujeme. Takže proč ji vlastně zakazovat? Určitě je na toto téma mnoho profesionálních odhadů a někdo třeba dokázal míru nebezpečnosti vyjádřit i matematickým vzorcem (přece si to zákonodárci nevycucali z prstu). A možná by se nám hodil Ad-block i v reálném světě. Ale opravdu ho potřebujeme, nebo ho již používáme automaticky? Vytvořili jsme si už automatický filtr kvůli tomu, že na nás působí reklama na každém kroku? Já nepoužívám žádný filtr na reklamy ani internetu (a přesto ty reklamy nevnímám), takže tuto resistenci mám možná více vyvinutou, ale stále věřím, že ji máme všichni na velmi vysoké úrovni.

Jakmile toto zavedou a odstraní všechny tyto “nebezpečné” plochy, bude mě velmi zajímat statistika, jak moc se zlepšila situace na silnicích, jak z pohledu bezpečnosti, tak i celkové plynulosti jízdy a jestli to na to bude mít opravdu takový vliv.

A co následné problémy se sociálními sítěmi?

Nemohl by se naopak vyskytnout jiný problém? Třeba by mohl být důvodem odstranění i horší výhled na krásy Česka. Co se však stane, pokud odstraníme tyto zábrany a všichni se budou moci podívat na ty naše pověstné kopečky, hrady, kostely nebo zámky? Naopak by se nám to mohlo šeredně nevyplatit, zvláště s rostoucím počtem účtů na Instagramu. Možná si běžně člověk za jízdy nevyfotí billboard, ale paradoxně by se tyto památky mohly jednoduše stát neuvěřitelnou příčinou dopravních nehod!

Billboardy v Česku a naše vnitřní filtrace reklam
Zatím bez hodnocení

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *